Creative Media and Game Technologies

hoeveel structuur word er aangeboden in de opleiding en op wat voor manier?

Glyn
ongeveer 6 jaar geleden
1 Antwoord
ongeveer 6 jaar geleden

Hi Glyn,

De opleiding is zo opgebouwd:

Interactieve media? Games? Bepaal je eigen route

Zoals de naam al zegt leer je bij CMGT alles op het gebied van Creative Media & Game Technologies. Dit is een enorm breed vakgebied. Na een brede oriëntatiefase bepaal je daarom bij ons zelf in welk gebied je je specialiseert. Heb je een brede interesse in interactieve media of heb je een specifieke passie voor het maken van games?

Bij CMGT bepaal je zelf je eigen route.

3 Professionele rollen

We werken met 3 rollen die je overal in het beroepenveld tegenkomt. In het eerste jaar kun je experimenteren met deze rollen om vervolgens de rol te kiezen die het beste bij je past.

Artist

De Artist is de getalenteerde illusionist. De belangrijkste rol van een artist is namelijk het creëren van content die de gebruiker echt raakt.

Je krijgt les in vakken als:

- Content creatie

- Concept Art

- Animeren

- 2D, 3D ontwerp

- Video en Visual FX

- Visual storytelling

Experience Designer

De experience designer is de creatieve duizendpoot. Die bedenkt en ontwikkelt ervaringen die waarde creëren voor de gebruiker. Je krijgt daarom zowel les in belangrijke Artist als Engineer vakken en specifieke design vakken als:

- Concept design

- Gamification

- Marketing, ontwerpen

- User experience

- Interaction design

Engineer

De Engineer is de gestructureerde realist. Je bent vooral goed in het technisch realiseren van interactieve media en games.

Je krijgt les in vakken als:

- Programmeren

- Game engines

- Processing

- Web technology

Iedereen krijgt in ieder geval: Design vakken en Pro skills.

Kun je zo verder denk je?

Groetjes,

Roos

Is jouw vraag nog niet beantwoord?