Creative business: Media, Informatie en Communicatie

Goedendag, In het filmpje en een aantal vragen, kan ik concluderen dat er na een bepaalde tijd gekozen moet worden tussen bepaalde richtingen binnen de opleiding. Kan er mij verteld worden welke specialisaties dit zijn? Groetjes, Ruth

Ruth
meer dan 1 jaar geleden
1 Antwoord
Anne-Mei
Anne-Mei
meer dan 1 jaar geleden

Hallo Ruth,

Dat klopt! Vanaf kwartiel 3 van jaar 2 volg je een specialisatie.

De specialisaties zijn:

1. Audiovisuele Media

2. Journalistiek en Voorlichting

3. Creatieve Marketingconcepten

4. Educatieve Mediaconcepten

Elke specialisatie heeft 2 onderdelen: ''trends en werkveld'' en ''research en development''

Trends en werkveld gaat over ontwikkelingen en trends, gastcolleges van sprekers in het werkveld, excursies.

Research en development gaat over onderzoek doen en dit toepassen.

Educatieve Mediaconcepten: je leert hoe je iemand iets leert.

Je gaat onder andere: educatief platform analyseren en adviseren, middel maken.

Denk aan beroepen zoals: in scholen, musea, bibliotheken als educatieve programma's, voorlichting, ontwikkelende exposities of bijvoorbeeld in het bedrijfsleven finance, zorg, onderwijs, sociaal domein.

Audiovisuele media: camera lessen, pre-productie, theorie over films en series.

Je gaat onder andere: korte film maken, liveshow maken, monteren.

Denk aan beroepen zoals: in de productie, producer, editor, camera, content creator.

Journalistiek en Voorlichting: schrijven en vormgeving.

Je gaat onder andere: magazine maken.

Denk aan beroepen zoals: redactie, beeldjournalistiek, contentmarketing, journalist.

Creatieve Marketingconcepten: het bedenken en maken van creatieve oplossingen voor marketingcommunicatie problemen.

Je gaat onder andere: campagne maken, middelen maken, pitchen.

Denk aan beroepen zoals: bij een bureau art director, creatief strateeg, copywriter of bij een merk (online) marketeer, content marketeer, social media strateeg, campagne manager.

Groeten,

Anne-Mei

Is jouw vraag nog niet beantwoord?